Jak urządzić poczekalnię?

Wygodna i dobrze urządzona poczekalnia to świetna wizytówka każdej firmy. Warto zadbać o ten aspekt, by klienci odwiedzający siedzibę firmy od samego początku czuli się w niej komfortowo i przyjemnie. Jak zaaranżować poczekalnię? Jakie meble, kolory i dodatki wybrać?

Porady Twojemeble.pl, 2021-04-07
Udostępnij:
Jak urządzić poczekalnię?

Pierwsze wrażenie najważniejsze 

Często to właśnie pierwsze wrażenie decyduje o tym, w jaki sposób dana rzecz, miejsce lub nawet firma będą postrzegane. Właśnie z tego względu poczekalnia to tak istotne, a jednocześnie niepozorne i nagminnie niedoceniane miejsce w każdej firmie. Z czego wynika wyjątkowy charakter poczekalni? To właśnie do tego pomieszczenia trafiają klienci. Niektórzy odwiedzają siedzibę firmy po raz pierwszy, inni są stałymi bywalcami gabinetu, ale to nie zmienia faktu, że to właśnie w poczekalni oczekują na umówione spotkanie, wizytę lub wykonanie jakiejś usługi. Jeśli więc pomieszczenie zostanie zaaranżowanie wygodnie i zgodnie z wizerunkiem firmy, a także adekwatnie do specyfiki branży, będzie to wyjątkowo dobra wizytówka każdego biznesu. Oczywiście ładna poczekalnia to jeszcze nie wszystko. Równie istotną kwestią jest uprzejma i profesjonalna obsługa już na tym etapie kontaktu z klientem. 

1 382,- zł
1 535,- zł
599,- zł
789,- zł
2 048,- zł
2 271,- zł
1 064,- zł
1 182,- zł

Zasady planowania poczekalni 

Urządzanie poczekalni warto uzależnić od specyfiki działalności i szacunkowej liczby osób, jakie mogą zjawić się na miejscu w tym samym czasie. Zupełnie inaczej wyglądać będzie poczekalnia w dużej przychodni medycznej, a inaczej w niewielkim gabinecie kosmetycznym lub w biurze. Bez względu na to, w jakiej branży prowadzona jest działalność, poczekalnię warto urządzić, stosując się do kilku uniwersalnych zasad:

  • Recepcja widoczna już od drzwi wejściowych i jasne oznaczenia – to kluczowe kwestie organizacyjne, o jakie należy zadbać. Klient, który zjawia się na miejscu po raz pierwszy nie powinien czuć się zagubiony. Obsługa powinna znajdować się nieopodal wejścia, a jeśli w poczekalni znajduje się wiele stanowisk, które zajmują się różnymi zagadnieniami, warto zastosować odpowiednie oznaczenia (na przykład duże tablice informacyjne, strzałki na podłodze i tym podobne). 

  • Odpowiedni metraż i wystarczająca liczba miejsc siedzących – wielkość poczekalni trzeba dobrać do specyfiki działalności. Poczekalnie w dużych biurach, w których oczekiwać może wielu klientów, powinny być przestronne i wyposażone w sporą liczbę miejsc siedzących. Nawet niewielka poczekalnia powinna zapewnić możliwość odpoczynku. 

  • Przemyślane umeblowanie – należy dopasować je do specyfiki działalności. Jeśli wizyta w gabinecie wymaga pozostawienia odzieży wierzchniej na zewnątrz, w poczekalni powinny znajdować się wieszaki lub ogólnodostępna szafa. Przydatne bywają także stojaki na parasole, a nawet takie elementy, jak stolik kawowy – szczególnie wówczas, gdy w poczekalni znajduje się dystrybutor z napojami lub obsługa oferuje klientom coś do picia. Meble do poczekalni powinny być wygodne i łatwe w czyszczeniu – będą użytkowane przez wiele osób, dlatego też powinny być regularnie przecierane. 

  • Odpowiednia kolorystyka – wystrój poczekalni warto dopasować do specyfiki działalności i dotyczy to zarówno umeblowania, jak również kolorystyki aranżacji. Barwy, jakie zostaną zastosowane w poczekalni powinny dobrze komponować się z logotypem firmy i estetyką pozostałych pomieszczeń. Dzięki temu cała aranżacja będzie wyglądać jak jedna, spójna całość. 

W większości poczekalni stosowane bywają meble o prostym, typowo biurowym designie, które pomagają budować wizerunek profesjonalizmu firmy. Nic nie stoi na przeszkodzie, by sięgnąć po nieco bardziej designerskie rozwiązania, a szczególnie gdy jest to poczekalnia w modnym salonie fryzjerskim lub kosmetycznym. 

Kolekcja Nicea marki Gala Collezione

Kolekcja Nicea marki Gala Collezione

Jak urządzić poczekalnię w dużym biurze? 

Poczekalnie w dużych biurach i firmach zazwyczaj również mają spory metraż, gdyż bywają odwiedzane przez wielu klientów jednocześnie. Kluczową kwestią w zaplanowaniu poczekalni w takim miejscu jest odpowiednie zarządzanie ruchem klientów, a tym zajmuje się obsługa z recepcji. 

W dużym biurze lub jakiejkolwiek innej firmie powinna znaleźć się spora poczekalnia z dobrze oznakowaną recepcją, która będzie kierowała klientów do właściwego miejsca – na przykład do konkretnego pokoju. Taką poczekalnię warto zaaranżować w prostym stylu, stawiając na meble o biurowej estetyce i na uniwersalne kolory. Wybrać można zarówno ciemny brąz, jak również jasne drewno, biel, szarość i ponadczasowy beż. Decydując się na konkretne odcienie farby i okładzin, warto zwrócić uwagę na ich praktyczne aspekty – gotowa powierzchnia powinna być przystosowana do intensywnego użytkowania, możliwie odporna na zabrudzenia i łatwa w czyszczeniu. 

W przestronnych poczekalniach biurowych doskonale sprawdzą się nieco wygodniejsze i dostojniejsze meble. Świetnym wyborem będą efektowne fotele tapicerowane, przy których mogą znajdować się stoliki. Wybierając stolik do poczekalni lub fotele, warto dopasować ich estetykę do ogólnego wystroju i wizerunku firmy. Jeśli to placówka bankowa, biuro projektowe lub kancelaria adwokacka, warto postawić na nieco bardziej ekskluzywny wystrój, który od razu wywrze odpowiednie wrażenie na odwiedzających. 

1 136,- zł
1 262,- zł
219,- zł
279,- zł
1 093,- zł
1 214,- zł
1 482,- zł
1 647,- zł

Poczekalnia dla dzieci 

W niektórych firmach konieczne okazuje się urządzenie poczekalni dla najmłodszych. Dotyczy to zarówno placówek medycznych, ale też salonów fryzjerskich i wielu innych miejsc, gdzie przychodzą rodzice z dziećmi. Taka poczekalnia dla dzieci powinna być więc przystosowana do ich specyficznych potrzeb. Co powinno się w niej znaleźć?

  • Meble w dziecięcym rozmiarze – oczywiście oprócz mebli dla osób dorosłych. Niewielki stolik i niższe krzesła sprawią, że dzieci poczują się jak u siebie. Na stoliku koniecznie warto położyć książeczki, układanki lub kolorowanki, by czas oczekiwania szybciej zleciał. 

  • Odpowiednie kolory – poczekalnia, w której oczekują dzieci, nie może być ponura i chłodna. W tym wypadku warto zastosować nieco weselsze lub pastelowe kolory. Jeśli to typowo dziecięcy obiekt, można nawet pokusić się o ścienne malowidła lub kolorowe tapety z postaciami z bajek. 

  • Toaleta przystosowana dla najmłodszych, a także miejsce do karmienia i przewijania dzieci – czyli całe zaplecze sanitarne dla dzieci w różnym wieku. Miejsce do nakarmienia dziecka warto zaplanować nieco na uboczu, ale raczej  nie w obrębie toalety.

  • Zabawki – wspomniane już układanki, kolorowanki i książeczki, ale też kredki, klocki i tym podobne akcesoria uczynią czas oczekiwania mniej uciążliwym i sprawią, że dzieci nie będą znudzone. 

Nawet niewielka poczekalnia, która będzie przystosowana dla najmłodszych, zapewni wygodę nie tylko dzieciom, ale też ich rodzicom. 

Poczekalnia w salonie kosmetycznym 

Poczekalnia w salonie kosmetycznym, w salonie masażu lub w salonie fryzjerskim to zupełnie inne miejsce niż poczekalnia biurowa. Pomieszczenie to powinno być urządzone nieco przytulniej. Mile widziane są miękkie fotele, ale świetnym wyborem będzie także sofa do salonu kosmetycznego. Nie bez znaczenia jest również delikatne oświetlenie i relaksująca muzyka – w końcu klienci odwiedzają to miejsce dla przyjemności. By miło wspominali swoją wizytę i chętnie wracali, warto zadbać nie tylko o doskonałe wykonanie usługi, ale też o miłą atmosferę już od samych drzwi wejściowych. Wybierając meble do poczekalni salonu kosmetycznego, należy postawić na swobodną wygodę użytkowania, a nie na formalne i nieco sztywne rozwiązania. Zamiast krzeseł, lepiej wybrać fotele lub sofę, a zamiast mebli o prostej i praktycznej estetyce, lepszym wyborem będą meble designerskie, tapicerowane. 

Zobacz meble tapicerowane



Zaufało nam ponad 200 000 klientów
Zaczynaj zakupy mebli u nas i oszczędzaj czas kupujac meble on-line
99% Klientów nas poleca
To średnia z 9 500 opinii zadowolonych klientów
Doradzamy i inspirujemy
Jesteśmy do Twojej dyspozycji 7 dni w tygodniu. Zacznij chat lub zadzwoń. zadzwoń.